Werkt een standaard contentkalender niet bij jou? Zit je uren te ploeteren op het maken van een social media post?
Tijd voor een communicatieplan in jouw eigen stijl en passend bij jouw manier van werken. Ontdek welke stijl bij jou hoort en hoe je hiermee effectief en ontspannen kunt communiceren.
Als zzp’er of ondernemer ben jij het gezicht van je bedrijf. Mensen werken met jou omdat ze een klik voelen. Het is dus belangrijk dat jouw communicatie en promotie écht bij jou past.
Ontdek de vier communicatiestijlen en de uitdagingen die hierbij horen. In welke herken jij jezelf? Of in welke combinatie van stijlen?
Jij houdt van snel en to-the-point. Communicatie moet helder, concreet en actiegericht zijn. Geen poespas, gewoon duidelijkheid.
Jouw uitdagingen:
Lang schrijven of uitgebreide uitleg voelt als tijdsverspilling. Je wilt snel resultaat zien.
Jouw kansen:
Plan social media posts die direct waarde bieden, zoals tips, aanbiedingen of praktische inzichten.
Jij leeft voor creatieve communicatie. Je wilt je doelgroep raken, inspireren en entertainen met verhalen of visuals.
Jouw uitdagingen: Je hebt zoveel ideeën en inspiratie, maar er komt uiteindelijk niet zoveel van terecht. Het vinden van structuur en consistent blijven posten is lastig.
Jouw kansen:
Zet storytelling centraal in je posts, bijvoorbeeld door persoonlijke anekdotes te delen.
Jij vindt het belangrijk dat je communicatie oprecht en menselijk is. Je luistert naar je doelgroep en speelt in op hun behoeften.
Jouw uitdagingen: Je kunt teveel tijd besteden aan perfect afstemmen, waardoor je niet altijd vooruitkomt.
Jouw kansen:
Maak een contentreeks die inspeelt op vragen of feedback van je klanten.
Jij houdt van structuur, feiten en cijfers. Je werkt graag aan gedetailleerde, goed onderbouwde communicatie.
Jouw uitdagingen: Te lang bezig zijn met perfectioneren, waardoor dingen niet afkomen of te laat worden gedeeld.
Jouw kansen:
Deel informatieve content, zoals infographics, whitepapers, of statistieken.
In een strategische sessie werken we aan jouw communicatieplan. Passend bij jou communicatiestijl en jouw manier van werken. Voor het bepalen van jouw content bespreken we jouw ideale klant, de behoeften van de doelgroep en jouw unieke kenmerken.
Deze informatie geeft de input voor het communicatieplan, waarbij we rekening houden met jouw uitdagingen en kansen. Als het plan klaar is kun je zelf aan de slag waarbij we regelmatig contact hebben om doelen te stellen en jij vragen kunt stellen.
Jouw communicatiestijl in jouw communicatieplan. Ik kan me voorstellen dat je daar nog wel wat vragen over hebt...
Aan de hand van enkele werkvormen ontdekken we jouw communicatiestijl én jouw manier van werken.
Jouw communicatiestijl is één onderdeel van het communicatieplan. Die informatie vullen we aan met kennis over jouw ideale klant en de behoeften van jouw doelgroep. Ook bespreken we welk verschil jij maakt voor jouw klanten en de kenmerken van jouw werkwijze.
Een communicatieplan helpt je om snel en gestructureerd te werken aan de zichtbaarheid van je bedrijf en je boodschap op een consistente manier over te brengen. Het is nuttig voor elke ondernemer die zijn klanten effectiever wil bereiken, ongeacht de grootte van het bedrijf.
Een standaard contentkalender downloaden en gebruiken lijkt makkelijk. Maar dan kan het nog steeds lastig zijn om te verzinnen wat je moet schrijven en maken.
Een passend communicatieplan:
Jouw manier van communiceren is onderdeel van je persoonlijkheid en dus ook manier van werken. We maken samen een plan dat aansluit bij jouw werkstijl. Het zorgt voor houvast, stapsgewijs werken en het stroomlijnen van nieuwe ideeën - zonder dat het saai wordt.
Laten we
kennismaken!
Neem contact op